Remote Conductor for iPad – «Magic Trackpad»

Sitter nå og skriver dette innlegget på mitt trådløse Apple  tastatur og styrer musepekeren med Remote Conductor på min  iPad.

M3ME har sluppet en flott applikasjon som gjør at du ved hjelp av Appen Remote Conductor samt Conductor Server nå kan kommunisere med din Macbook eller lignende via iPad.

Kommunikasjonen skjer via Wi-Fi og du har i praksis en 9 tommers trackpad/musepeker . Samtidig kan du scrolle mellom alle åpne applikasjoner på macen din og organisere m.v.

Den fungerer med Spaces og man kan skifte mellom vinduer.

Eksempler på navigasjon på iPad er bla. følgende :

– Manøvrer med fingeren

– høyreklikk med to fingre, enkeltklikk med en finger

– Scoll med to finger

– Dra og flytt ett vindu feks med 3 fingre.

Har brukt applikasjonen i hele kveld og siden jeg ikke har ekstern mus til macen men kun ett tastatur så er dette helt perfekt for meg. Nå kan jeg ha macbooken på pulten på en stand og bare hooke opp Trådløst tastaturet via Blåtann og Conductor via WI Fi.


Er meget imponert over applikasjonen og man blir raskt vant til grensesnittet.

Man kan installere Conductor server (gratis) på så mange macer man ønsker og selve iPad appen koster 55 NOK. En noe stiv pris men jeg mener det er verdt det.

Appen finnes naturligvis i Appstore og Serverprogramvaren lastes gratis ned fra http://www.m3me.com

Alle bilder er hentet fra http://www.m3me.com/

Legg igjen en kommentar

